5/30/2014

Toronto / Niagara Falls

Viikko sitten Memorialday viikonloppuna otettiin suunnaksi vaahterasiirapin kotimaa, tarkemmin Toronto ja Niagara Falls. Lähdetiin aikaisin lauantai aamuna kohti Torontoa, jolloin matka meni mukavasti nukkuen. Oltiin CN Towerin jonossa puoli kymmenen aikoihin, joka olikin todella ideaali aika, koska lähes ketään ei ollut missään. Viihdyttiin Amandan ja Jenniferin kanssa muutama tovi katsellen maisemia lähes 450 metrin korkeudesta, tai katsellen lasilattian läpi melkein 350 metrin matkaa...Hui!

IMG_6196IMG_6141IMG_6161IMG_6160IMG_6180IMG_6173IMG_6169IMG_1090
CN Towerilta lähdettiin kävelemään mun odottamaa Hockey Hall Famea. Otin melkein kaikesta kuvia, varsinkin jos mainittiin joku suomalainen. HHOFissa pääsin ottamaan myös kuvan Stanley Cup pokaalin kanssa ja fiilistelemään vuoden 2013 IIHF rankingia, jossa Suomi komeilee paikalla 2. ja USA vasta sijalla 6. Host sisarukseni eivät niinkään jääkiekosta välitä (paitsi livenä katsomisesta) niin ei viivytty tuolla turhan pitkään. Torontosta otettiin suunta kohti Niagara Fallseja vielä samana iltapäivänä.
IMG_6207IMG_6219IMG_6221IMG_6223IMG_6258
Ekana iltana kierreltiin vain kaupunkia, käytiin mm. minigolfaamassa ja SkyWheel maailman pyörässä, josta näki putousten valot ja muun kaupungin rajojen molempien puolin. Illalla oltiin niin väsyneitä, ettei jaksettu kuin raahata itsemme hotelille ja SAUNAAN! Yhdeksän kuukauden jälkeen se n. 60°C sauna oli luksusta. Löylykauhaa ei ollut, mutta luovuutta käyttämällä saatiin kohtuulliset löylyt aikaan. Seuraavana aamuna ei otettu stressiä heräämisestä, mutta 10 tunnin unien jälkeen heräsin jo kahdeksan aikoihin. Käveltiin Jenniferin kanssa Starbucksiin hakemaan aamupalaa jonka jälkeen lähdettiin Niagara Falls Tourille vaan me siskokset. Tour oli todella kiva, ja pääsi näkemään paljon sekä kuulemaan historiasta. Päästiin käymään Kanadan putousten takana, sekä laivalla ihan lähellä molempia putouksia. Todellakin paikka missä jokaisen tulisi käydä! Nimenomaan vielä kun putoukset on suht korkeat. Illalla käytiin katsomassa ilotulitukset Skylon towerista, josta näki päivällä mm Torontoon ja Buffaloon.
IMG_6271IMG_6274IMG_1160IMG_1169IMG_1217
Maanantaina olikin taas aika suunnata kotiin. Käytiin Tim Horton'sissa aamupalalla ennen turisti shoppausta ja viimeisiä vilauksia putouksista. Kuultiin, että tuon viikonlopun aikana kolme ihmistä oli mennyt putousten yli, josta saa Kanadan puolella sakkoa $10,000 ja USAn puolella $25,000(!), mutta ei nähty, vaikka kuinka haluttiin nähdä miltä se näyttäisi haha... Mulla meni kaikki rajan ylitykset ongelmitta, kun olin käynyt hyväksyttämässä mun VISAn aiemmin, että saan matkustaa rajan yli. Musta oli tosi kiva reissu vihdoin koko perheen kanssa, ja pääsin käymään vihdoin myös Kanadassa.