3/21/2014

City of Angels

IMG_5065 2
Heippa täällä blogin puolellakin:) Palasin viikko sitten Kalifornian matkalta ja nyt kipeenä sängyn pohjalla on aikaa kirjotella reissukuulumisia! Lähdin siis kaksi viikkoa sitten ensin kohti Los Angelesia ja muutaman päivän päästä matka jatkui kohti SanFranciscoa. Olin siis vaihtari matkalla ja lähtisin millon tahansa uudestaan, meillä oli ihan huippu reissu! Mun iloiseksi yllätykseksi löysin 91 muun vaihto-oppilaan joukosta Mirtsun! Olin tekemässä mun check-iniä hotelliin kun Mirtsu käveli ovista sisään ja olihan se ihan tosi outoa, varsinkin suomen puhuminen, haha. Oltiinkin sitten aika tiiviisti Sofien ja Mirtsun kanssa koko loma ja en tiedä mikä käsitys meistä pohjoismaalaisista tytöistä muille jäi (....) mutta hauskaa meillä oli!
Ensimmäisenä virallisena päivänä suunnattiin Griffith Observatioriolle josta yllä olevat kuvat on otettu. Oli tosi upeet maisemat. Ja hyvä näköyhteys Hollywood kyltille. Mä itseasiassa bongasin sen jo lentokoneesta kun laskeuduttiin LAXin kentälle. Meille osui koko viikolle todella aurinkoiset ja lämpimät säät jotka kyllä voitti tän Michiganin kylmyyden. Sai siis vähän kesäfiilistelyä ja irtiottoa vaihtovuodesta tuon viikon aikana:)
IMG_5182IMG_5160IMG_5157IMG_5199IMG_1508IMG_1474IMG_1454
Hollywood kyltin bongailun jälkeen suunnattiin loppupäiväksi Univeral Studioille! Tottakai pakolliset Globe kuvat heti alkuun jonka jälkeen hukattiinkin meidän ryhmä Mirtsun kanssa... Miten toi on ees mahdollista, hukata 90 oppilasta + leaderit? Anyway muut olivat lähteneet jo leffa kiertueelle tai miksikä sitä haluaakaan kutsua:D Kierrettiin siis elokuvien lavasteissa "junan" kyydissä. Oma lemppari oli varmaankin Wisteria Lane, eli Täydellisten Naisten katu. Tosi siistejä muitakin juttuja oli tottakai, esim yhden leffan lavasteet olivat ihan naurettavan pienet, mutta elokuvassa mm. laiva on ihan todellisen kokoinen. Tourin jälkeen Sofie odotti meitä, että päästäisiin yhdessä lounaalle, jonka jälkeen lähdettiin kiertelemään ja katsomaan missä haluattaisiin käydä. Transformers ride oli seuraava "laite" ja se jäikin meidän kaikkien suosikiksi! Todella toden tuntuinen vaikka todellisuudessa me ei liikuttu kuin paikallamme. Sofien kaveri Ruotsista viettää vaihtovuottaan noin 10 minuutin matkan päästä tuolta, joten Filip tuli loppupäiväksi meidän kanssa. Käytiin kokeilemassa Simpsons ride ja katsomassa miten Special Effectit (en millään keksi suomennosta..) syntyvät. Illalla käytiin vielä Belo porukalla syömässä HardRock cafessa jonka jälkeen hotellille paluu ja nukkumaan pääsy olikin jo ihan toivottua.
IMG_5266IMG_5393IMG_5403IMG_54411975263_494960947275636_897911064_n 2
Toinen päivä Losissa lähti käyntiin Hollywood kiertueella ja Madame Tussauds vahamuseossa. Vietettiin siellä suurin osa meidän vapaa-ajasta, eikä esimerkiksi tähtien bongailuun ollut aikaa niin paljoa. Vahamuseo kuvia tulee myöhemmin postaukseen jossa on iPhone kuvia, sillä näitäkin oli jo ihan tarpeeksi:D Hollywoodista suunnattiin Beverly Hillsiin, jossa mielelläni voisin asuakin...hehheh. Sieltä lähdettiin Santa Monica Beachille missä oltiin loppu päivä:) Olipa ihanaa päästä näkemään (ja uittamaan jalkoja) meri vettä, kuitenkin melkein seitsemään kuukautta edellisestä kerrasta ja Suomessa asuessa meri on ihan vieressä. Käveltiin rantaa pitkin, otettiin paljon kuvia ja syötiin välipalaa ihan ton "huvipuiston" vieressä:) Harmi että oltiin auringon laskun aikaan illallisella, olisi varmaan ollut tosi upea koska päiväkin oli niin kirkas.

1970440_494961717275559_2013309828_n 2
1920238_10202475462541968_7227432_n 2IMG_1828
Viimeinen päivä vietettiinkin Disneylandissa Anaheimissa. Pääsin vähän fiilistelemään tota pienempää, mutta alkuperäistä, puistoa ennen Spring Breakia ja vitsit meillä oli kiva päivä! Koskaan ei voi olla liian vanha Disneylle. Ennen lounasta oltiin Disneyland parkin puolella ja lähinnä vaan kierreltiin paikkoja. Ostettiin myös ihanat ihanat Minni omeat... Ryhmä kuvan jälkeen laulettiin Fabianille synttäri laulu jokainen omalla kielellään tossa linnan edessä:) Pakko tunnustaa ettei mulla ollut mitään hajua miten se menee suomeksi... Lounaan jälkeen suunnatiin siin California Adventure puistoon ja käytiin ostamassa aluksi vähän tuliaisia perheille. Siitä ensimmäisenä istuskelemaan hetkeksi aurinkoon ja  California Scream vuoristorataan, joka jäi koko puiston lempilaitteeksi! Istuttiin Sofien kanssa ihan ensimmäisenä joten nähtiin mitä on tulossa. Tohon jonokaan ei ollut kuin jonkun 30minuuttia ilman Fast Passia. Fiksuina tyttöinä mentiin seuraavaksi Lintsin Hurjakurun tapaiseen vesilaitteeseen.. Hiukset ja vaatteet märkinä lähdettiin jonottamaan Cars riden jonoon. Loppujen lopuksi vietetiin siinä jonossa noin 2 tuntia koska me missattiin kaikki FastPassit eikä tajuttu mennä SingleRiders jonoon... Olihan se hieno mutta sen jälkeen meillä oli 10 minuuttia aikaa käytää 60 dollaria ruokaan. Juostiin sitten ostamaan hodarit yhdellä 20 dollarin voucherilla ja toisella jokaiselle meistä 2 keksiä. Missään ei ollut ruokaa mitä haluttiin ja aikaa oli ehkä kaksi minuuttia. Vihdoin löysimme Pretzelsejä myyvän kojun joka oli jo menossa kiinni mutta saatiin siitä kuitenkin vähän ruokaa:) Päivä Disneyssä pulkassa ja viimeinen päivä  Losissa myöskin. Seuraavana päivänä olikin lähtö kohti SanFranciscoa!